Rzeszów „bohaterem” gry wideo [WIZUALIZACJE]

  • 15.09.2020, 16:23
  • Rafał Bolanowski
Rzeszów „bohaterem” gry wideo [WIZUALIZACJE] fot. Wizualizację pochodzą z "Projektu Rzeszów", realizowanego przez studenta Politechniki Rzeszowskiej. W pierwszej wersji gry będą dostępne autobusy wykonujące kurs na linii nr. 10 i 40.

Podziel się:

Oceń:

Student Politechniki Rzeszowskiej pracuje nad stworzeniem dodatku do symulatora, w którym będziemy mogli wcielić się w kierowcę autobusu miejskiego w stolicy województwa podkarpackiego. Zadaniem gracza będzie m.in. zatrzymywanie się na przystankach, bezpieczne przewożenie pasażerów i dbanie o punktualność.

OMSI 2 to skrót od The Omnibus Simulator. Gra ukazała się na rynku jeszcze w 2013 roku. Mamy w niej możliwość wcielenia się w rolę kierowcy autobusu miejskiego i wykonywanie obowiązków z tym związanych. Jak na razie w symulatorze możemy podróżować po takich polskich miastach jak m.in. Lublin, Poznań, Szczecin oraz Gdańsk. Jest szansa, że wkrótce do tego grona dołączy także stolica innowacji. Wszystko za sprawą Karola, studenta informatyki na Politechnice Rzeszowskiej.

- W przeszłości wielokrotnie marzyłem o symulatorze autobusu osadzonym w Rzeszowie. Kiedy natknąłem się na symulator OMSI 2, jedyna rzecz której mi w nim brakowało to właśnie możliwość przejażdżki po własnym mieście. Dzięki możliwości tworzenia rozszerzeń do gry oraz pobierania dodatków tworzonych przez graczy, narodził się pomysł samodzielnego przygotowania mapy Rzeszowa i spełnienia jednego z dziecięcych marzeń.


- tłumaczy Karol. 

  • CZYTAJ TAKŻE:

>> Pierwszy „zielony przystanek” do końca września

Jak przebiega projektowanie?

Pierwsze prace nad rzeszowską edycją rozpoczęły się już w listopadzie 2016 roku. Jak tłumaczy student Politechniki, długi czas tworzenia gry jest spowodowany dużą dbałością o szczegóły. Do tworzenie wirtualnej wersji stolicy innowacji używa m.in. Google Earth oraz Google Street View. Odpowiednie nakreślenie linii dróg to jednak nie wszystko.

- Konieczna jest dokładna analiza ulic oraz budynków, które przy nich stoją z wykorzystaniem takich narzędzi jak Google Earth oraz Google Street View. Po określeniu wymiarów oraz kształtów budynków, należy odpowiednio przygotować w programie graficznym zdjęcia ścian poprzez usunięcie obiektów zasłaniających te ściany, takich jak drzewa i płoty. Następnym etapem jest zbudowanie modeli 3D i pokrycie ich stworzonymi wcześniej teksturami. Posiadając już obiekty 3D, można przystąpić do budowy samej ulicy oraz wypełnienia całego otoczenia stworzonymi modelami oraz wszelkimi detalami jak rośliny, latarnie, pionowe oraz poziome znaki drogowe itp. W ten sposób powstaje jedynie krótki wycinek drogi i w dalszej kolejności cały proces trzeba powtarzać.


-tłumaczy student Politechniki. 

  • CZYTAJ TAKŻE:

>> Jury oczarowane głosem! Michał z Myczkowa podbija The Voice of Poland [VIDEO]

Kiedy premiera?

Pierwsza wersja dodatku będzie zawierać dwie linie miejskie: 10 i 40. Obydwie kursują pomiędzy ul. Bł. Karoliny a ul. Łukasiewicza.  W grze będziemy mogli podróżować zarówno Jelczem 120MM/2, który jest najstarszym i wciąż eksploatowanym autobusem w taborze rzeszowskich autobusów miejskich, jak i z Mercedes-Benz O530, który na rzeszowskich ulicach widoczny jest od 2012 roku. Pojawia się zatem kluczowe pytanie: kiedy premiera?

- Na obecną chwilę trudno określić mi datę wydania, ponieważ proces tworzenia mapy jest niezwykle czasochłonny, a całość tworzę wyłącznie w wolnym czasie.


- wyjaśnia Karol. 


Karol większość prac wykonuje samodzielnie. Traktuje to zadanie jako hobby. Kilka osób zaoferowało mu pomoc przy projekcie poprzez np. fotografowanie ulic i budynków. Władze miasta nie są zaangażowane w realizację projektu. Wszelkie postępy prac Karola możemy śledzić za pośrednictwem TEJ STRONY. 

[email protected]

  • CZYTAJ WIĘCEJ

>>KORSO24.PL - INFORMACJE Z PODKARPACIA

 

Rafał Bolanowski

Zdjęcia (10)


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe