reklama

Zamykają placówki w regionie! Dwie szkoły i jedno przedszkole idą do likwidacji

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Canva.com

Zamykają placówki w regionie! Dwie szkoły i jedno przedszkole idą do likwidacji - Zdjęcie główne

Placówki do likwidacji | foto Canva.com

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Trzy placówki z powiatu tarnobrzeskiego zostaną zlikwidowane? Ten rok szkolny ma być ostatnim ich działalności.
reklama

Aktualny rok szkolny może być finalnym dla licznych placówek edukacyjnych na Podkarpaciu, z możliwością zamknięcia nawet kilkunastu z nich. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Kuratorium Oświaty, złożono 14 wniosków o zakończenie działalności. Do chwili obecnej, pięć z tych wniosków uzyskało zgodę, jeden został odrzucony, a nad decyzją dotyczącą pozostałych ośmiu wniosków wciąż trwają prace. Jak się okazuje, aż 3 zaakceptowane wnioski dotyczą placówek z powiatu tarnobrzeskiego. Oto one:

  • Jamnica (Gmina Grębów) - Szkoła Filialna
  • Jamnica (Gmina Grębów) - Przedszkole
  • Zapolednik  (Gmina Grębów) - Szkoła Filialna

Czym jest szkoła filialna?

Szkoła filialna to termin używany głównie w kontekście systemu edukacji, oznaczający placówkę oświatową, która jest zależna od innej, głównej jednostki edukacyjnej, nazywanej szkołą macierzystą. Szkoły filialne mogą być tworzone w różnych celach, na przykład w celu zapewnienia dostępu do edukacji w mniejszych miejscowościach lub w regionach, gdzie nie ma wystarczającej liczby uczniów, aby utrzymać pełnowymiarową szkołę.

Szkoły filialne odgrywają ważną rolę w zapewnianiu równego dostępu do edukacji, szczególnie w obszarach wiejskich lub mniej zaludnionych. Umożliwiają uczniom naukę bliżej domu, co może być szczególnie istotne w przypadku młodszych dzieci lub w sytuacjach, gdzie dojazd do szkoły macierzystej byłby trudny lub niemożliwy.

Dlaczego likwidowane są szkoły i przedszkola?

Typowe przyczyny likwidacji szkół mogą obejmować:

  • Spadek liczby uczniów - zmniejszenie liczby dzieci w wieku szkolnym może prowadzić do sytuacji, gdzie utrzymanie małych szkół staje się nieefektywne kosztowo.
  • Optymalizacja sieci szkół - władze lokalne mogą dążyć do racjonalizacji wydatków na edukację poprzez konsolidację szkół, zwłaszcza w obliczu ograniczeń budżetowych.
  • Potrzeba modernizacji infrastruktury - w niektórych przypadkach, zamiast inwestować w stare i wymagające remontu budynki, preferowane jest skupienie środków na nowocześniejszych i lepiej wyposażonych placówkach.
  • Zmiany w polityce oświatowej - reformy edukacyjne lub zmiany w prawie oświatowym mogą wpływać na strukturę i organizację sieci szkolnej.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zaloguj się aby otrzymać dostęp do treści premium

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama